FRÅGOR & SVAR

Vad är Vagnskadegaranti?

Vagnskadegaranti ingår när du köper en ny bil i Sverige – det är generalagenterna som erbjuder en garanti som gäller i tre år från bilens första registreringsdag. Generalagenten är den som representerar biltillverkaren i landet och har ensam försäljningsrätt av bilmärket.
Precis som i försäkringar finns det en självrisk i din garanti. Den kan skilja sig mellan olika bilmärken, så kolla med återförsäljaren av ditt bilmärke vad som gäller för just din bilmodell.
Vagnskadegarantin ersätter skador vid trafikolyckor, skadegörelse och andra yttre olyckshändelser (exempelvis ett träd eller gren som faller ned på ditt fordon). Du ska alltid få med ett garantibevis när du köper en ny bil där det framgår hur länge garantin gäller. Se garantibeviset som en värdehandling och förvara det på ett säkert ställe.
(Gäller tex ej Transportbilar eller Taxi)

Samarbetar Bil & Kaross Med mitt Försäkringsbolag?

Ja, Bil & Kaross I Fyrstad AB är en reparationspartner till alla försäkringsbolag. För ersättning av skador behöver ditt försäkringsbolag en skadeanmälan Ifrån dig.
Har du Vagnskadeförsäkring som ej hanteras av Citroën, Mitsubishi & Peugeot får du kontrollera med ditt försäkringsbolag vart du ska, Mazda vagnskadegaranti utförs på Våran anläggning i Uddevalla
.

Erbjuder Bil & Kaross ersättningsbil vid reparation av min skada?

Nej inte i dagsläget. Vi samarbetar med alla Hyrbilsföretag & hjälper dig boka en bil till skadereparationen enligt ditt försäkringsbolags Riktlinjer.